сряда, 7 ноември 2012 г.

Ударно строителство в София и през 2013 г.

Ударно строителство ще кипи в столицата и през 2013 г. и голяма част от града отново ще е блокирана от ремонти. Очаква се обаче реконструкциите да облекчат значително живота на софиянци.
Окончателният списък на обектите, както и графиците за затваряне на участъците и организацията на движението още се уточняват, но отсега е ясно, че тапи и задръствания в районите на ремонтите ще има.

Метрото ще е обект №1 и през идната година с два нови участъка - към летище София и към Бизнес парка. Планира се и строителство на 3 естакади, както и реконструкция на основни булеварди.

През 2013 г. кметството ще разполага със около 500 млн. лв. за строителство.
От тях около 85 млн. лв. ще са собствените инвестиции, а останалите средства ще дойдат от оперативни програми на ЕС и държавата.

Общо парите са с около 150 млн. лв. по-малко от 2012 г. Но това не е заради кризата, а заради приключването на втория лъч на метрото. По-малкото инвестиции в ремонти и ново строителство ще бъдат компенсирани със заем от 50 млн. евро от Европейската инвестиционна банка.

Очаква се с парите да бъдат финансирани 21 обекта.

До месец ще започне работата по кръстовище на две нива на бул. “Яворов” и ул. “Стоян Михайловски” при Семинарията. Стойността на проекта е 44 млн. лв. С парите ще се изгради и нова пътна връзка от бул. “Яворов” покрай бившия “София Ленд” до ул. “Сребърна. Там трасето на места ще премине естакадно над дърветата на 20 м височина.
Трафикът по бул. “Мария Луиза” и бул. “Сливница” ще бъде затруднен през годината, защото кметството обмисля да започне реконструкция на Лъвов мост.

За естакадата там са предвидени 22 млн. лв.Според проекта на самия мост ще има кръгово движение. Бул. “Сливница” пък ще влезе в два транспортни тунела, за да изведе бързо трафика от центъра. Връзка с бул. “Мария Луиза” ще се прави чрез локални платна. Естакада ще има и на бул. “България” и бул. “Иван Гешов”, където в пикови часове преминават 23 хил. коли, а престоят на кръстовището е над 10 минути. Стойността на проекта е 27,6 млн. лв.

Общината ще направи опит да разтовари трафика в жк “Люлин” чрез изграждане на пробива при бул. “Царица Йоана”.

Така автомобилният поток ще бъде насочен към Околовръстното шосе. Проектът ще започне през ноември, но ще се изпълнява и през 2013 г.

Дълго чаканото продължение на бул. “Копенхаген”, който ще свърже жк “Дружба” и жк “Младост”, също е в програмата на общината. Той ще помогне и на жителите на кв. “Горубляне”, които от години страдат от грохота на преминаващите покрай домовете им тирове. Камионите вече ще минават към Околовръстното по новия път. Проектът е за 14 млн. лв. Изграждането ще продължи и през 2014 г.

3 млн. лв. ще бъдат вложени и в обновяването на пешеходния бул. “Витоша”. Реконструкция ще бъде извършена и на бул. “Евлоги и Христо Георгиеви” от бул. “Мадрид” до ул “Фритьоф Нансен”. Там ще бъдат подменени тротоарите, като върху част от тях ще се обособи зона за паркиране.

Махат паветата по бул."Дондуков"

Над 21 пътни проекта в София ще бъдат финансирани със заем от 50 млн. евро от Европейската инвестиционна банка. Общината вече води преговори с кредитната институция за отпускане на сумата, която ще се използва в следващите три години.
 Предварителните предложения са част от средствата да отидат за основен ремонт на бул. “Владимир Вазов” от моста “Чавдар” до ул. “Летоструй”. Планираното от години разширение на бул. “Тодор Каблешков” от жк “Бъкстон” до бул. “Цар Борис III” също ще започне през 2013 г. За него също ще са нужни по предварителни данни 11 млн. лв. Основен ремонт ще има и на бул. “Сливница” от бул. “Константин Величков” до бул. “Петър Дертлиев”.

Бул. “Цариградско шосе” също ще бъде преасфалтиран в участъка от бул. “Яворов” до бул. “Копенхаген”. Паветата на централния бул. “Дондуков” ще бъдат премахнати и заменени с асфалт, предвижда проекта за реконструкцията. Характерните за центъра на града павета ще останат като архитектурен акцент само по трасето на трамвая. Основен ремонт ще се прави и на бул. “Шипченски проход” от ул. “Иван Димитров” до бул. “Асен Николов”, а на следващ етап и до бул. “Христофор Колумб” в жк “Дружба”. В списъка е и продължението на реконструкцията на пътен възел “Надежда” и реконструкция на бул. “Искърско шосе”.

Кметството иска от правителството седем забавачки

Столичната община ще иска пари за седем забавачки от правителството. Преди седмица премиерът Бойко Борисов обяви, че кабинетът няма да вдигне майчинските, но ще отдели 30 млн. лв. за изграждане на 80 детски градини и ясли.

“Ние ще кандидатстваме за финансиране с проекти за седем сгради. София е най-големият град, а и раждаемостта при нас е най-висока”, коментира кметицата Йорданка Фандъкова.

Досега кметството е построило общо 50 нови детски градини. Въпреки това все още хиляди деца чакат за място в забавачка. До 2005 г. в града заради приватизация или реституция са закрити над 40 детски заведения. “20 от новите сгради бяха бараки, които трябваше да бъдат съборени и изградени по предписание на пожарната и там нови места на практика почти не са откривани”, обясни зам.-кметицата Ирина Савина.

Изграждането на забавачки ще е приоритет в строителната програма на общината и през 2013 г. За нови градини ще бъдат отпуснати над 8 млн. лв. Идната година ще бъдат довършени девет нови сгради за над 1000 деца в районите “Слатина”, “Оборище”, “Надежда”, “Дружба”, “Красно село”, “Триадица”. Готови проекти с разрешително за строеж има за още 10 забавачки в “Красно село”, “Младост”, “Изгрев” и “Оборище”. Проектират се още 30 детски градини.
28 млн лв за малките улици
Близо 28 млн. лв. ще отидат за кърпене на дупките по улиците през 2012 г. От кметството обясниха, че приоритет ще са обаче не централните булеварди, а вътрешнокварталните улици. По някои от тях не се е мяркал валяк или асфалтираща машина над 30 г. и настилките са в тежко състояние. Влизането на ремонтните екипи по кварталите ще е възможно заради заема от 50 млн. евро от ЕИБ, който ще се насочи към по-големите булеварди.

Все още не е ясно колко дупки са били запълнени през 2012 г. по улиците. До края на септември кметството е платило над 13 млн. лв. на ремонтните фирми при бюджет от около 25 млн. лв. През 2011 г. с около 27 млн. лв. бяха запълнени 550 дка дупки.

Още 230 000 столичани с канализация
Близо 230 000 столичани ще забравят за септичните ями до 2014 г., когато се очаква до домовете им да бъде изградена канализация. Това става ясно от капиталовата програма на Столичната община за догодина.

Съоръжения за мръсната вода ще се строят в жк "Надежда", жк "Овча купел", кв. "Горна баня", кв. "Илиянци", кв. "Суходол", кв. "Симеоново", кв. "Горубляне", Банкя, Михайлово. Столичната община изпълнява общо 6 проекта на стойност 159 млн. лв. и през 2013 г.

Преди две години стана публично известен фактът, че една трета от столичани нямат канализация. Изграждането е скъпо и трудно, защото понякога трябва да се отчуждават терени.

Следващата година ще е година и на проектиране в кметството. Администрацията ще готви нови проекти за финансиране от оперативните програми на Европейския съюз за периода 2014-2020 г.

Софийското кметство ще търси средства за 17 проекта за нова ВиК мрежа на обща стойност 695 млн. лв. Проектите са за населените места Панчарево, Кремиковци, Бистрица, Владая, Кокаляне, Гниляне, Требич, Лозен, Герман и кварталите "Бенковски", "Орландовци", "Манастирски ливади", "Гърдова глава" и "Кръстова вада".

286 млн. лв. за метрото
Два нови участъка на метрото ще започнат да се строят през следващата година, а за тях вече са осигурени близо 286 млн. лв.

За изграждане на участъка от бул. "Цариградско шосе" до летище София вече има избрани изпълнители на обекта и строителството ще започне до месец.
За трасето, което ще минава на места и над земята, ще са нужни 136 млн. лв.

Единствената пречка пред проекта засега е популацията на защитения вид източноевропейски таралеж в жк "Дружба". От "Метрополитен" обявиха, че ще направят всичко, за да запазят таралежите. Ако се наложи, бозайниците ще бъдат заловени и пуснати на друго място.

Идната година ще започне изграждане и на трасето на подземната железница от жк "Младост 1" до Бизнес парка.

trud.bg, Вангелина Михайлова

Няма коментари:

Публикуване на коментар